Rechts om Bussloo, links om Bussloo - Reisverslag uit Zutphen, Nederland van Emmelieke en Hester - WaarBenJij.nu Rechts om Bussloo, links om Bussloo - Reisverslag uit Zutphen, Nederland van Emmelieke en Hester - WaarBenJij.nu

Rechts om Bussloo, links om Bussloo

Door: Hester

Blijf op de hoogte en volg Emmelieke en Hester

28 Maart 2014 | Nederland, Zutphen

We hebben de draad (trappers) weer opgepakt!! Onder het motto van de Wierde b 'wij geven niet op!' gaan we door met trainen. Mijn persoonlijke motto 'wie A zegt, zegt B!' of terwijl; als je ergens aan begint, maak je het af. We zijn al heel ver gekomen. We hebben al bergen aan Km verzet. Die echte berg komt er aan en deze kers op de taart willen wij niet missen.

Dinsdag heeft Emm met Nick en de anderen ook al een mooie rit gemaakt en had uitmuntend gefietst!

Afgelopen vrijdag hebben we ons 'apenpakkie' weer aangedaan en zijn 1 keer rechts om Bussloo gefietst en een keer links om Bussloo gefietst. (tegen duizeligheid) .Heerlijk om te fietsen langs het water. Het nodigde wel uit een duik te nemen.....maar leek ons toch niet echt verstandig. We hebben geoefend om in een vast ritme te fietsen. Het fietsen gaat dan best goed, alleen het valt Emm dan op dat ze moeilijker kan praten. (dus goed tegen kramp in de kaken)

Emm gaat een MP3 speler regelen, zodat ze wat positieve afleiding heeft op de moeilijke momenten. Een lekkere beat stimuleert natuurlijk ook. Dus we grijpen alles aan om door te gaan!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zutphen

De Mont ventoux op fietsen

Hallo mensen,
we zullen ons even voorstelen:
Ik Hester sta rechts op de foto. Ik ben 37 jaar. Ik woon en werk (polikliniek gynaecologie en kinderartsen Gelre Zutphen) in Zutphen. Ik ben geboren en getogen in Voorst. In het voorjaar van 2013 zat ik TV te kijken en kwam er een documentaire voorbij, over jongeren die een berg op fietsen, onder begeleiding. Met interesse heb ik dit bekeken en zei tegen mijn vriend; 'Als dit ooit voorbij komt, lijkt me dat heel gaaf om dat samen met een jongere te doen!' En wat gebeurd er; in sept lees ik een artikel in de krant, dat de Beele met 5 jongeren aan een project gaat mee doen en op zoek is naar buddy's. Mijn hart ging sneller kloppen en ben gelijk gaan regelen dat ik naar de infomiddag kon gaan. Daar ging mijn hart nog sneller kloppen en heb mij opgegeven. Hierop ben ik als 1 van de 17 volwassenen uitgenodigd voor een gesprek en 'klikavond' met de jongeren. Een week later hoorde ik dat ik 1 van de 5 buddy's was geworden! Ik sprong een gat in de lucht! Kon mij niet meer concentreren op het werk en was super blij. Ik ben gek op fietsen en het lijkt me geweldig om samen met een jongere dit avontuur aan te gaan. Ik ben nl van mening dat als je een doel voor ogen hebt, dat je daar voor moet gaan! Met volle overtuiging en wat voor tegenwind je ook tegen komt. Opgeven is geen optie!
Vond het erg leuk om Emmelieke te ontmoeten! Vind haar een super gezellige en pientere meid! Wij gaan er voor.



Ik ben Emmelieke en ik sta links op e foto.Ik ben 16 jaar en woon op de beele,dat is een insteling van pluryn.Ik woon daar nu ongeveer bijna 3 jaar.Het is er best gezellig we gaan daar op het terein naar school en naar schooltijd hebben we clubjes van V&R.Op een gevent moment hing bijna het hele terein vol met poster's van de Mont ventoux en als jij de uitdaging aan durfte gaan om die van de zomer op te fietsen.Toen ik die poster voor de eerste keer zag ben ik er denk ik wel nog 4x voor bij gelopen.Toen ik hem voor de 5x zag begong ik eens er over na tedenken.hoe zal het zijn om boven op die berg testaan,hoe zou het zijn om een nieuw beging tebegingen ,hoe zal het zijn als je daar boven staat wat zalk je dan een zelfvertrouwen krijgen...maar al snel dacht ik ach laat maar het heeft ook geen zin...ik kom nooit daar boven op die berg.
We hadden in dee avond groepsvergadering en groepsleiding kwam weer met de poster aan zetten ,ze vroegen wie het leuk leek om mee tedoen,ik zei tegen me zelf je hebt 20 seconden om antwoordt tegevn ik keek op me horloge,en dacht naar volgens mij heb ik nog nooit zo veel nagedenkt in 20 seconden pfff.maar ik zei ja.ik schrok er zelf een beetje van.

Een paar weken laten kregen we gespreken er waren volgens mij 25 jongeren van de beele die ze inhadden geschreven maar er mogen maar 5 jongeren mee.dus dat was een spannende tijd.ondertussen heb ik nog gedacht wsaar ben ik aan begongen.Maar op een gevend moment had Nick(van V&R) 15 jongeren uit gekozen en 15 buddy's uitgenoddigt voor een voorstel avond.Na 1 week zouden we tehoren krijgen wie het waren geworden.Maar na een week lang vragen aan Nick of die het al wist zei die jammer genoeg nee,het is een hele moeilijke beslinging.Maar na ander halve week was ik het konijnehok aan schoonmaken en kwam een meisje van de andere groep naar me toe gerecnt van dat ze en mail had gekregen dat ze mee mogt en vroeg als of ik het al wist.nou ik rende naar binnen om groepsleiding naar de mail tekijken.We kenen met ze drienen naar de computer het was een hele lange mail maar het eerste wat ik in het midden las was GEFELICITEER EMMELIEKE MAG MEE! Nou ik wist niet wat me over kwam.

Nu zijn we druk bezig met training.We hebben al best moeilijke tijden gehad maar ook leuke en gezellige tijden.HESTER EN EMMELIEKE GAAN DE TOP HALEN!

Recente Reisverslagen:

13 April 2014

Avondritje en zaterdag 74 km en 2 x de Posbank !!

06 April 2014

Rondje Posbank 55 km !

05 April 2014

2 prachtige avondtochtjes van de week

01 April 2014

Zondag ochtend

28 Maart 2014

Rechts om Bussloo, links om Bussloo
Emmelieke en Hester

Ons fietsavontuur op weg naar de top van de Mont ventoux!

Actief sinds 07 Maart 2014
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 5902

Voorgaande reizen:

13 Januari 2014 - 18 Juli 2014

De Mont ventoux op fietsen

Landen bezocht: